Obchodní podmínky
1. Definice:
Pokud není v těchto podmínkách uvedeno jinak, mají pojmy
zde používané následující význam:
Realitní činností se rozumí nákup nemovitostí za účelem je-
jich dalšího prodeje, prodej nemovitostí, zprostředkování ná-
kupu, prodeje a pronájmu nemovitostí, bytů nebytových pro-
stor, jakož i zprostředkování převodu družstevního podílu v
bytovém družstvu.
Realitní kanceláří se rozumí fyzická nebo právnická osoba
podnikající na území České republiky v oblasti realitní činnosti.
Realitní kancelář Anna Černá s.r.o.
se sídlem: Antonína Sochora 2050, 415 01 Teplice
IČ: 139 86 872 DIČ: CZ139 86 872
zapsaná v obchodním rejstříku vedeného Krajským soudem
v Ústí nad Labem oddíl C, vložka 47977
Bankovní spojení: 300970682/0300, vedený u ČSOB
- dále jen Realitní kancelář
Realitním makléřem se rozumí fyzická osoba, nezávisle
podnikající na území České republiky v oblasti realitní činnosti,
která je ve smluvním vztahu s Realitní kanceláří, na jehož zá-
kladě je oprávněna a povinna k užívání systému Urbium.
Smlouvou se rozumí písemná smlouva o poskytování realit-
ních služeb, uzavřená mezi realitní kanceláří a klientem (fyzic-
kou nebo právnickou osobou).
Klientem se rozumí jakákoliv fyzická či právnická osoba, které
realitní kancelář poskytuje za odměnu realitní služby na zá-
kladě smlouvy o poskytování realitních služeb. Klientem není
druhá strana zprostředkovávané smlouvy, tedy osoba, která
byla v rámci poskytování realitních služeb realitní kanceláře
vyhledána. Klientem se tato osoba nestává ani uzavřením do-
hody o složení blokovacího depozita.
2. Etický kodex:
Realitní kancelář a makléři Realitní kanceláře postupují při po-
skytování svých služeb vždy v souladu se zájmy a pokyny kli-
enta a při své činnosti se řídí právním řádem České republiky
a Etickým kodexem.
3. Smlouva o výhradním poskytování realitních slu-
žeb:
Realitní kanceláře a makléři Realitní kanceláře poskytují rea-
litní služby pouze na základě písemné smlouvy. Veškerá práva
a povinnosti, garance a výhody poskytované klientovi v rámci
systému jsou podmíněny uzavřením písemné smlouvy.
4. Provize:
Za poskytování realitních služeb náleží realitním kanceláři pro-
vize stanovená ve smlouvě. Realitní kancelář je povinna i bez
vyžádání vystavit a předat klientovi řádný daňový doklad o vy-
účtování provize, který bude vedle všech právních náležitostí
obsahovat i příslušnou výši DPH, pokud je realitní kancelář
plátcem DPH. Provize zahrnuje provizi za realitní činnost a za-
hrnuje minimální rozsah realitních služeb definovaný níže bez
ohledu na to, do jaké míry byly v konkrétním případě klientem
využity.
5. Postup při prodeji/pronájmu:
Popis standardního postupu prodeje nebo pronájmu nemovi-
tostí, bytů, nebytových prostor nebo převodu družstevního po-
dílu v bytovém družstvu je zveřejněn na webových stránkách
www.annacerna.cz.
6. Úschova peněžních prostředků a depozitní účty:
Za účelem zajištění vysokého stupně ochrany klientů byla při-
jata závazná pravidla pro úschovu a vypořádání kupní ceny.
Na základě těchto pravidel je realitní kancelář oprávněna i při-
jímat blokovací depozita na svůj účet pouze do výše provize
realitní kanceláře sjednané pro daný obchodní případ. Tyto pe-
něžní prostředky musí být uloženy na bankovním účtu odliš-
ném od provozního účtu realitní kanceláře. Veškeré ostatní pe-
něžní prostředky klienta musí být uschovány a vypořádány
prostřednictvím úschovy prováděné bankou nebo advokátní
kanceláří, která se vůči Realitní kanceláři zavázala dodržovat
bezpečnostní podmínky úschovy peněžních prostředků.
Úschova peněžních prostředků u jiných subjektů je nepří-
pustná, ledaže klient po předchozím poučení trvá na realizaci
úschovy u jiného subjektu a písemně potvrdí realitní kanceláři
(postačí formou e-mailu), že se rozhodl na svou odpovědnost
nevyužít bezpečnou formu úschovy.
7. Minimální rozsah realitních služeb:
Realitní kancelář poskytuje klientovi následující stan-
dardní realitní služby:
a) prohlídku nemovitostí a doporučení obvyklé kupní ceny /
výše nájemného dle stavu realitního trhu;
b) inzerci na webu www.sreality.cz, vypracování návrhu mar-
ketingové strategie za účelem propagace nemovitostí, zahrnu-
jící umístění reklamní plachty, inzerci v tisku a jiných médiích
atd.;
c) obstarání výpisu z katastru nemovitostí a kopie či originálu
katastrální mapy (pouze u prodeje nemovitosti);
d) jednání se zájemci, organizace a zajištění prohlídek nemo-
vitostí se zájemci;
e) vypracování a uzavření dohody o složení blokovacího depo-
zita s kupujícím a převzetí blokovacího depozita maximálně do
výše provize za zprostředkování, organizační podporu při jed-
nání smluvních stran nezbytnou k uzavření smlouvy o úschově,
příp. smlouvy o smlouvě budoucí kupní a smlouvy kupní a
smlouvy o převodu družstevního podílu v bytovém družstvu
(pouze u prodeje nemovitosti);
f) v případě nájmu nemovitosti zajištění přípravy standardní
nájemní nebo podnájemní smlouvy; v případě prodeje nemo-
vitosti zajištění přípravy standardní smluvní dokumentace ne-
zbytné pro realizaci obchodu (tedy smlouvu o smlouvě budoucí
kupní, kupní smlouvu, návrh na vklad vlastnického práva do
katastru nemovitostí, smlouvu o převodu družstevního podílu
v bytovém družstvu), včetně zajištění úschovy peněžních pro-
středků u certifikované advokátní kanceláře dle čl. 6 těchto
obchodních podmínek;
g) organizaci uzavření smluvní dokumentace (v případě pro-
deje nemovitosti včetně ověření podpisů);
h) zajištění podání návrhu na vklad vlastnického práva k ne-
movitosti včetně zajištění úhrady správního poplatku (pouze u
prodeje nemovitosti);
i) organizaci předání nemovitostí včetně odečtu měřidel a vy-
pracování předávacího protokolu.
8. Stav nemovitosti:
Je-li předmětem realitních služeb pro klienta vyhledání vhodných
nemovitostí ke koupi či pronájmu, jsou realitní kanceláře a makléři
Realitní kanceláře povinni sdělovat klientům objektivní informace
o stavu nemovitostí, které klientům vyhledají. Realitní kanceláře a
makléři Realitní kanceláře neodpovídají za újmu, která vznikne v
případě, že třetí osoba zamlčela či uvedla nepravdivé údaje oh-
ledně stavu nemovitosti. Klient bere na vědomí, že v případě každé
transakce s nemovitostí je doporučováno detailní přezkoumání
stavu nemovitosti učiněné nezávislým odborníkem.
9. Informační povinnost:
Realitní kancelář a makléři Realitní kanceláře po celou dobu plat-
nosti smlouvy pravidelně objektivně informují klienta o stavu vyři-
zování věci a objednaných služeb.
10. Reklamace:
Klient může kdykoliv vznést reklamaci na kvalitu poskytovaných
služeb realitní kanceláře nebo makléře Realitní kanceláře a využít
svých práv.
11. Povinné pojištění odpovědnosti za škodu:
Realitní kanceláře jsou povinny mít sjednáno pojištění profesní od-
povědnosti za škodu po celou dobu poskytování realitních služeb.
12. Povinnost identifikace:
Realitní kancelář je dle zákona č. 253/2008 Sb., o opatřeních proti
legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, v plat-
ném znění, povinnou osobou a jako takové mají mimo jiné povin-
nost provést identifikaci a případně kontrolu klienta a identifikační
údaje po zákonem stanovenou dobu uchovat.
13. Mimosoudní řešení s pomocí ČOI:
Dojde-li mezi realitní kanceláří a klientem ke sporu, má klient právo
na jeho mimosoudní řešení. Návrh na mimosoudní řešení sporu
podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, podá u
České obchodní inspekce. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu
řešení jsou uvedeny na webových stránkách České obchodní in-
spekce www.coi.cz.